تشدید امتیاز: چگونه آن را تشخیص داده و از آن جلوگیری کنیم

نمی دانید تشدید امتیاز چیست؟ به صفحه مناسب وارد شده اید این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد افزایش حقوق ، نحوه تشخیص تشدید امتیاز و راهکارهای جلوگیری از حمله تشدید امتیازات بدانید ، پوشش می دهد.

حمله تشدید امتیاز چیست؟

در بیشتر موارد ، افزایش امتیازات دقیقا همون چیزی هست که بنظر میاد. در دنیای امنیت سایبری ، "امتیازات" به طور مستقیم به میزان اطلاعاتی که کاربر سیستم می تواند دسترسی داشته باشد – و به چه مقدار دسترسی ندارد. هرچه امتیازات فرد بیشتر باشد ، آن را محرمانه تر می دانند.

حمله تشدید امتیاز شامل دسترسی کاربر به حقوق یا امتیازات بالاتر ، فراتر از (یا بالاتر) از سطح دسترسی آنها می شود. دسترسی به شبکه ، برنامه ، یا سایر مأموریتها یا سیستمهای مهم تجاری- و اینکه توسط یک بازیگر بد داخلی یا خارجی اجرا شده باشد- نتیجه یکسان است: اطلاعات ، دادهها یا قدرت در دست کسی است که

انواع حملات تشدید امتیاز

به طور کلی ، دو نوع حملات تشدید امتیاز وجود دارد – تشدید امتیاز افقی و افزایش امتیاز عمودی. هر دو تحت یک چتر یکسان قرار می گیرند ، با برخی تفاوت های اساسی:

  • تشدید امتیازات افقی شامل دسترسی یک بازیگر به حقوق حساب دیگر – چه انسان و چه ماشین – با سطح مشابهی از امتیازات است. به این حملات "تصاحب حساب" گفته می شود که از طریق آنها حساب های کاربری سطح پایین و استاندارد نفوذ کرده و کنترل آنها در دست گرفته می شود. اگرچه تشدید امتیازات افقی ممکن است کمتر خطرناک به نظر برسد ، اما می تواند به سرعت افزایش یابد. با به خطر انداختن هرگونه حساب افقی جدید ، بازیگر بد ، دامنه نفوذ خود را به همراه میزان خسارتی که می توانند وارد کنند ، گسترش می دهد.
  • افزایش امتیاز عمودی شامل دسترسی بازیگری به حقوق حساب با سطح امتیازات بالاتر می شود. گاهی اوقات به عنوان حملات ارتفاع امتیاز نامیده می شود ، تشدید امتیاز عمودی شامل مهاجمی است که از سطح دسترسی کم دسترسی ممتاز به حمله بالاتر می رود. در حالی که افزایش امتیاز افقی اغلب ناشی از حفاظت ضعیف حساب یا اعتبارنامه های خطرناک است ، افزایش امتیاز عمودی می تواند پیچیده تر باشد و بازیگران بد را ملزم به گام های واسطه ای متعدد برای دور زدن ، نادیده گرفتن یا بهره برداری از کنترل های امتیاز می دانند.

افزایش مزیت چگونه کار می کند؟ [19659003] صرف نظر از افقی یا عمودی بودن آن ، یک حمله تشدید امتیاز معمولاً شامل سوء استفاده از نوعی آسیب پذیری افزایش امتیاز است – مانند اشکال در سیستم ، پیکربندی نادرست یا کنترل های دسترسی نامناسب.

هر حسابی که با یک سیستم تعامل دارد دارای برخی از امتیازات اعطا شده ، چه آنها توسط صاحب حساب شناخته شده باشند یا نه. دسترسی کاربران معمولی به پایگاه داده سیستم ، فایل های حساس یا سایر منابع اطلاعات با ارزش محدود است. بخشی از دلایلی که کاربران معمولی حتی نمی توانند بفهمند که تحت امتیازاتی فعالیت می کنند این است که برخلاف بازیگران بد ، آنها دلیلی برای دسترسی به چیزی فراتر از حق خود ندارند.

از نظر نحوه افزایش امتیازات ، مهاجمان معمولاً از یکی از پنج روش زیر برای به دست آوردن حقوق یا دسترسی بیشتر استفاده می کند: بهره برداری از اعتبار (برای مثال ، استفاده از رمز عبور ضعیف) ، آسیب پذیری ها و سوء استفاده های سیستم ، پیکربندی نادرست ، بدافزار یا مهندسی اجتماعی.

با استفاده از یکی از با این تاکتیک های استراتژی ، بازیگران بد می توانند نقطه ورود خود را به یک سیستم بدست آورند. هنگامی که آنها به محیط نفوذ کردند ، تا زمانی که زمان برداشتن قدم بعدی خود را نادیده بگیرند ، آن را زیر نظر خواهند گرفت – سرانجام راه اندازی و اجرای افزایش امتیاز به حساب هایی با حقوق بیشتر از حساب مورد خطر اولیه. بسته به اهدافشان ، آنها ممکن است همچنان امتیازات خود را برای کنترل یک حساب اداری یا ریشه ای بالا ببرند ، یا به کار افقی ادامه دهند ، تا در نهایت ، آنها صاحب کل محیط شوند.

چگونه می توان تشدید امتیاز را تشخیص داد؟

هنگام درک نحوه تشخیص تشدید امتیاز ، یک پاسخ واحد وجود ندارد. طیف وسیعی از روشها وجود دارد که می توان تشدید افزایش امتیاز را از طریق ابزارهای امنیتی سایبری و راه حل های نرم افزاری اثبات شده یا اشتباهات مهاجم تشخیص داد. آدرس ، حذف سیاهههای مربوط بر اساس اعتبار مورد استفاده آنها و موارد دیگر – اما همیشه زمان لازم برای ردیابی هر اقدامی وجود ندارد. به همین دلیل ، بخش بزرگی از درک نحوه تشخیص تشدید امتیاز ، یادگیری تشخیص رایج ترین اشتباهاتی است که بازیگران بد در این حملات مرتکب می شوند. هنگامی که یک سازمان نشان می دهد که سیستم آنها به خطر افتاده است ، می تواند اقدامات لازم را برای خنثی سازی آن انجام دهد – مکث یا خاتمه جلسه دسترسی یا نظارت بر بازیگر تهدید تا ببیند دقیقاً دنبال چه چیزی است.

چگونه آیا می توان از تشدید امتیاز جلوگیری کرد؟

البته ، پیشگیری بهتر از تشخیص است. هنگامی که صحبت از پیشگیری از حملات تشدید امتیاز می شود ، اطمینان از این که کاربران استاندارد و روزمره در مبانی امنیت سایبری به سرعت عمل می کنند ضروری است. کاربران ناآگاه تمایل دارند ضعیف ترین حلقه باشند – و اشتباهات آنها می تواند مجموعه ای از مسائل را به دنبال داشته باشد. اقدامات مناسب برای جلوگیری از حملات تشدید امتیاز به سیستم شما. فراتر از آموزش ، راه حل های امنیت سایبری را اجرا کنید که به کاهش آسیب پذیری ها کمک کرده و شما را از هرگونه فعالیت مشکوک آگاه می کند. از راه حل های مدیریت آسیب پذیری در سراسر سیستم گرفته تا ابزارهای مدیریت رمز عبور ، اتخاذ فناوری م isثر مهم است ، به ویژه در زمان افزایش کار از راه دور و حملات سازمانی.

علاوه بر موارد فوق ، ایجاد فرایندهای سازمانی برای اطمینان از اینکه هر حساب کاربری اعتبارات ایمن را حفظ می کند ، برای حداقل امتیاز لازم برای انجام وظایف خود تعیین می شود ، از طریق دسترسی از راه دور محافظت می شود و در لحظه ای که کاربر از سازمان خارج می شود غیرفعال می شود ، همه می توانند در پیشگیری از حملات تشدید امتیاز کمک کنند – امروزه و برای آینده.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه بازیگران بد می توانند به سیستم شما دسترسی پیدا کنند ، این مقاله را بررسی کنید.

Comments are closed.